Mocniejsze sprzeglo

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Pawel_M3GT » ndz kwie 25, 2010 17:01

Venom pisze:

A kiedy bedziesz kupowal sprzeglo? Kupujesz Sachsa, czy jakies inne?
Do swojej M5 zakladam seryjnego sachsa z 3.6 plus lekki jednomas z M635 , auto sluzy do normalnej jazdy a takie sprzeglo daje rade bez zadnego problemu.

Natomiast mam problem i nie wiem na co sie zdecydowac do torowej M3.
Jedno jest pewne, musi byc jednomasa.

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Lejkers » ndz kwie 25, 2010 18:23

To i ja dodam swoje doświadczenia, myślę że coś pomorze :-)
Generalnie co do Radzikowskiego to odradzam. Miałem kiedyś u siebie zrobione sprzęgło i dostosowany docisk do tego przez w/w, gdzie bazą były seryjne graty, a zrobiłem to dlatego, iż po prostu seryjne sprzęgło mi się już kończyło. Na początku było jeszcze ok, ale po niedługim czasie zaczęło się ślizgać i nie dawało rady. Do tego poodklejały się okładziny - ogólnie masakra, nie polecam. Po tym incydencie zastanawiałem się tak jak Ty Venom jakie sprzęgło byłoby najlepsze i tak samo brałem pod uwagę sachs, ucc itp. Przeznaczenie samochodu dokładnie jak u Ciebie. Ostatecznie postanowiłem założyć normalne seryjne oryginalne sprzęgło, bo do takiej jazdy w zupełności wystarczy i jestem z tej decyzji bardzo zadowolony. Sprzęgło założyłem w zeszłym roku i do tej pory nie miałem z nim żadnego problemu.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » ndz kwie 25, 2010 19:32

Dzieki koledzy za odpowiedzi. Ja powiem szczerze ze chcialbym sprzeglo z ktorym w przyszlosci nie bedzie juz problemow, w sumie seryjne z B38 na dwumasie zajezdzilem juz 2 :). Teraz wole wydac nieco wiecej a miec spokoj.

Jak tylko zbuduje jakis zestaw to zaraz zdam relacje.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Kudłaty » pn kwie 26, 2010 17:00

Venom, coż takiego wyprawiasz z autem że już zajechałeś dwa sprzęgła?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » pn kwie 26, 2010 17:26

Kudłaty pisze:Venom, coż takiego wyprawiasz z autem że już zajechałeś dwa sprzęgła?
Sie jezdzi... :) po prostu

Karol M5
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 13, 2008 20:03
Lokalizacja: Radom

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Karol M5 » śr kwie 28, 2010 21:22

Kurde Venom nie wiem jak w B38 ale w B36 seryjne sprzęgło jest pancerne.

Znam przypadki przelatania co najmniej dwóch sezonów w drifcie w B36 i zero problemów ze sprzęgłem.

Natomiast u siebie założyłem nowe kompletne sprzęgło SACHSA za ok.1200 PLN i też nie było żadnych problemów. Teraz po 3 sezonie nie może go wykończyć nawet mój szalony kolega :mrgreen:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » czw kwie 29, 2010 07:03

Karol M5 pisze:Kurde Venom nie wiem jak w B38 ale w B36 seryjne sprzęgło jest pancerne.

Znam przypadki przelatania co najmniej dwóch sezonów w drifcie w B36 i zero problemów ze sprzęgłem.

Natomiast u siebie założyłem nowe kompletne sprzęgło SACHSA za ok.1200 PLN i też nie było żadnych problemów. Teraz po 3 sezonie nie może go wykończyć nawet mój szalony kolega :mrgreen:
Nie wiem jak to jest. Moze sprzeglo dla B36 jest obliczone z nieco wyzszym wspolczynnikiem bezpieczenstwa (naddatkiem) niz dla B38. Jeszcze sie zastanawiam co kupic.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Pawel_M3GT » wt maja 04, 2010 13:30

Zna ktos wage docisku i tarczy Sachs performance? Ciekawy jestem jak roznica w stosunku do seryjnego.

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Mfunf » ndz maja 09, 2010 02:56

Witam,

Moi dzrodzy jesli potrzebujecie jakie kolwek czesci ze stanow to walcie smialo. Swiadcze swoja pomoca i zapewniam ze nie beda mnie zwodzic z odp. na maile czy temu podobne. Wszystko posprawdzam zanim przesle to do kraju. Mysle ze kolega koki moze poreczyc..:)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » ndz maja 09, 2010 12:17

Mfunf pisze:Witam,

Moi dzrodzy jesli potrzebujecie jakie kolwek czesci ze stanow to walcie smialo. Swiadcze swoja pomoca i zapewniam ze nie beda mnie zwodzic z odp. na maile czy temu podobne. Wszystko posprawdzam zanim przesle to do kraju. Mysle ze kolega koki moze poreczyc..:)
Dobrze wiedziec, tym bardziej ze wiem iz wysylka z USA oferowana przez sklepy jest zawsze duzo drozsza niz minimalna mozliwa, co ma duzy wplyw na atrakcyjnosc lacznej ceny.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Pawel_M3GT » pn maja 10, 2010 21:11

Czy ktos sie orietuje jaka jest i czy wogole jest roznica w wadze sprzegla Sachs Performance wzgledem serii?
Venom - bede zamawiac niedlugo sachsa performance, dowiadywales sie juz gdzie mozna to zrobic zeby bylo najtaniej?
Z tego co wiem, w focie czy intercars rozkladaja rece.. nawet jak im sie poda numer seryjny..
Pozostaje ebay, lub moze masz jakies inne zrodlo?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » wt maja 11, 2010 07:05

Pawel_M3GT pisze:Czy ktos sie orietuje jaka jest i czy wogole jest roznica w wadze sprzegla Sachs Performance wzgledem serii?
Venom - bede zamawiac niedlugo sachsa performance, dowiadywales sie juz gdzie mozna to zrobic zeby bylo najtaniej?
Z tego co wiem, w focie czy intercars rozkladaja rece.. nawet jak im sie poda numer seryjny..
Pozostaje ebay, lub moze masz jakies inne zrodlo?
Co do wagi to nie mam danych, trzeba bedzie zwazyc jak kupisz.
Z tego co wiem to kolega allcar kupowal takie sprzeglo do swojej M5 E39 wiec on na pewno przy zakupie pomoze. Ja poki co jeszcze sie wstrzymuje i zastanawiam nad UUC.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » ndz wrz 25, 2011 16:23

Koledzy, mam problem ze sprzegłem, a nie chciałem zakładać nowego tematu.

Jakiś czas temu nabyłem jednomas od kolegi Wojtas pochodzące z S38B36. Koło dałem do lekkiego ztoczenia przypaleń na powierzchni oraz wyważenia. Istniała również konieczność nabicia nowych kołków ustalających. Nie mając innych nabiłem trochę grubsze, wiedząc, że na docisku mogą być mniejsze otwory, ale nie w tym problem.

Sprzęgło jakie chciałem z tym kołem połączyć to UUC Performance Organic - dedykowane do S38B36 - nabyte już dawno temu w USA. Tutaj link.
http://store.nexternal.com/shared/Store ... oducts.asp

Problem jest taki, że docisk mi nie pasuje na kołki ustalające. Problemem nie jest średnica kołków a ich rozmieszczenie. Zastanawiam się co z tym dalej zrobić. Niewiele brakuje, ale jednak. Śrub trzymających docisk też raczej nie da się wkręcić - bo kantują. Z uwagi na to ze centrowanie docisku na kole zamachowych to bardzo ważna sprawa, wolę najpierw zasięgnąć porady.

Czy ktoś z Was ma taki jednomas, który mógłby mi pożyczyć do przymiarki. Nie wiem czy problem jest w kole, kołkach czy w docisku.

Proszę o komentarze.

Poniżej kilka fotek obrazujących problem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Venom » pt maja 04, 2012 22:24

Koledzy, to moje koło od B36 na nic się nie zdało. Z uwagi na trudności z dostaniem kolejnego koła od B36 postanowiłem poskładać ten zestaw na kole jednomasowym z M30. Przy składaniu nie zauważyłem żadnych znaczących różnic poza tym, że koło z M30 jest nieco wyższe. Czytałem gdzieś wcześniej, że powinno pasować plug and play w zestawie ze sprzęgłem z B36. Po założeniu napotkałem pewne problemy:
1. sprzęgło ślizgało nieznacznie
2. pojawił się uporczywy hałas wydobywający się ze skrzyni biegów - tzw "gear rattle", słyszalny szczególnie przy niższych obrotach.

Obecnie wróciłem do seryjnego dwumasu.

Czy ktoś z Was ma doświadczenie z kołem z M30 ? Działa to komuś?
Wszelkie sugestie mile widziane.

Obecnie szukam sprzęgła pod nieco większy moment obrotowy i zastanawiam się w co pójść.

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocniejsze sprzeglo

Post autor: Lejkers » ndz maja 06, 2012 16:56

Venom, ponieważ od mojego ostatniego posta w tym temacie, w związku z moim projektem, koncepcja sprzęgła uległa drastycznej zmianie, z chęcią się nią podzielę :-)
Otóż koniec końców postanowiłem założyć spieka. Oczywiście nie tylko tarcza była przerabiana, a cały zestaw sprzęgła. Podstawą wszystkich przeróbek były oryginalne elementy seryjnego sprzęgła. które włożyłem jakiś czas temu. Sama tarcza została przerobiona na czterołopatkowy spiek. Dlaczego cztero, a nie sześcio? Głównym powodem było to, iż samochód będzie autem streetowym, a nie wyścigowym, gdzie w gównej mierze sprzęgło ma sześc łopatek. Chodzi o to, że przy czterolopatkowym sprzęgło, mimo że jest spiekiem jest tak jakby bardziej łagodne w spinaniu niż sześciołopatkowe i nie działa typowo "zerojedynkowo", aczkolwiek na pewno nie jak zwykle bo przecież jest to spiek, ale jeszcze jakoś akceptowalnie. Może się to wydawać dziwne, gdyż na rozum sześciołopatkowe powinno łagodniej, bo ma więcej łopatek, ale właśnie jest na odwrót, gdyż ma mniej przeciążeń do zrównoważenia. Docisk został po prostu przeszlifowany i odnowiony, zaś kolo zamachowe (oryginalne od S38, nie M30) lekko jeszcze (bo w sumie nie było już z czego, a za lekkie też nie może być) odelżone i wyważone. Tak wygląda u mnie cały zestaw sprzęgła. Spokojnie zniesie to "nieco większy moment obrotowy" :wink: jak napisałeś, a nawet sporo więcej :twisted:
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

ODPOWIEDZ